Publikationen
Publikationen
Art der Publikation: Beitrag in Zeitschrift
Reinvestigating the Uniqueness of Price Equilibria in a Product Positioning Model under Price Competition in a Multisegmented Market
- Autor(en):
- Kress, D.
- Titel der Zeitschrift:
- Operations Research Letters
- Jahrgang (Veröffentlichung):
- 43 (2015)
- Heftnummer:
- 6
- Seiten:
- 599-600
- Sprache:
- Englisch
- Schlagworte:
- Product positioning, Price competition, Nash equilibrium
- Digital Object Identifier (DOI):
- doi:10.1016/j.orl.2015.09.007
- Volltext:
- Reinvestigating the Uniqueness of Price Equilibria in a Product Positioning Model under Price Competition in a Multisegmented Market (272 KB)
- Zitation:
- Download BibTeX
Kurzfassung
We reinvestigate a theoretical result by Rhim and Cooper (2005), who provide a uniqueness condition for price equilibria in a two-stage competitive product positioning model. We show that this condition is very restrictive by providing a simple proof for the fact that it eventually results in parametric pricing. As a consequence, it misses the two-stage characteristic that the model originally aims at.
Keine News in dieser Ansicht.
MSM Aktuelles:
- Klausureinsicht „Grundlagen der Unternehmenssteuerung“17.09.25
- Anmeldung zum Seminar Management Control and Strategy Execution: “The Good, the Bot & the Ugly: Navigating AI in the Controlling Function”15.09.25
- Informationen zur Prüfung EBWL im Wintersemester 2025/2615.09.25
- Seminar zum Thema "KI als Forschungspartner: Weiterentwicklung von Messskalen zur Arbeitsgestaltung im Nachhaltigkeitskontext“ im WS 2025/202611.09.25
- Seminar zum Thema „Forschung meets KI: Weiterentwicklung von Messskalen zur Arbeitsgestaltung im Kontext der Digitalisierung“ im WS 2025/202611.09.25